Banging the tambourine, it gives me self-esteem

-Är du journalist?

Så sade Martin i Detektivbyrån till mig igår. Sedan småpratade vi lite. Han var väldigt trevlig och hade också så kallade Funeral Footwear (men han tillhör ju kategorin Supercool People, så det var väl logiskt). Vi pratade om hästar och Hugh Grant-filmer, bland annat.

För att fortsätta vältra mig i hur bra allt var igår: Jonna sade att mina frågor var bra! Det var nog mest hon som var snäll, men ändå. Hon var väldigt lätt att prata med och gav väldigt intressanta svar (men det får ni läsa i artikeln sedan). Efter intervjun skulle jag ju hänga kvar och se spelningen, så vi satte oss i en annan soffa och fortsatte prata. Hon var så jordnära och full av humor, och verkar vara en underbar människa. Jag kunde inte ha fått en bättre artist att intervjua.

Spelningen var för P3 Live Session (sänds den 17e september om ni vill lyssna) och bestod av först Jonna Lee och därefter Detektivbyrån. Jonna var lika varm och ärlig på scen som hon var som person, och tillförde helt klart något extra till musiken jämfört med på skiva. Tilläggas bör att jag verkligen gillar henne på skiva också, så mycket jag nu hunnit lyssna.

Allt som allt en kalaskväll. Jag känner mig som en ny människa. Idag bjöd Per på hembakta muffins. Han smsade för övrigt igår kväll och frågade hur det hade gått. Underbara människa! Jag känner mig både väldigt omhändertagen och väldigt självständig. Det är lysande. Nu är jag mer och mer en i Groove-gänget. Idag fick jag lägga ut recensioner på hemsidan, och därmed lade Gary till mitt namn i registret av skribenter! På lördag hamnar mitt första officiella alster i cyberrymden. Håll koll på Groove.

Ja, livet är bra nu. Helt fantastiskt bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0