Girls, chicks, ladies - yeah, we're in a band

(Återgår till Love and neon lights-rubriker.)

Idag känns allting bra igen. Jag köpte Jonna Lee's debutalbum igår och lyssnade hela kvällen. Hittade på lite frågor och läste på. Det var en åtgärd absolut nödvändig för att hålla mina nerver i skick. Varje gång jag tänkte för länge, det vill säga mer än fem sekunder, på Juana Molina-fiaskot började jag gråta. När jag tänkte på hur schyssta Groove verkligen är mot sina praktikanter började jag också gråta. Det var en blöt kväll igår. 

Men det var också igår det slog mig hur fantastiska även mina dåliga dagar här är. Jag menar, skriva om musik hela dagarna och utbyta gulliga sms på kvällarna. Man kan ha det värre. Verkligen. Och snart är det Coldplay.

Idag känner jag mig som "Groove, Anna" igen. Känner mig mycket mera avslappnad med Gary och Per nu trots att de är så coola och skillade människor (snygga adjektiv). Vågar till och med småprata om vad jag hör på radio på morgonen (idag sa de att jorden skulle sugas in i ett svart hål klockan nio, jag var tvungen att ta upp det). Och så fick jag just två tishor. Det är nice. (Engelskan har invaderat mig. Jag försöker kämpa emot, men jag är svag för ord och sånt. Jag skyller på det.)

Och nu, lunch. Sedan, mer Jonna Lee-förberedelser. Det går bra nu.

Kommentarer
Postat av: Parentespojken

("Nej, men blev inte jorden slukad? Jaha, vad gör vi då?" Fniss. Vi spenderade hela naturkunskapslektionen - dagens enda för min del - med att diskutera det och andra sätt för jorden att gå under.)



Och mycket riktigt. Det går bra nu.

2008-09-10 @ 19:05:29
URL: http://certainty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0