Hey hey, what's that sound?

Idag kom Per till kontoret med More short stories from Hello Saferide i handen. Vi lyssnade. Det var bra. Annika, varför varnade du om bristen på handklapp? Det var fortfarande så Saferide och smakade så gott att ingen kommer att sakna de förbaskade handklappen (jag tycker om handklapp, men jag ville förstärka vad jag menar). Det betyder dock inte att det har stått still. Det har rört sig framåt, och på helt rätt håll. Annika Norlin, du är bäst.

Annars är det Tiger Lou som gäller. När jag fick uppdraget med nya plattan igår skyndade jag mig till Bengans och köpte de två föregående plattorna. Ska man skriva om ett album från en populär indieartist som inte släppt något på tre år måste man kunna koppla till tidigare skivor. Som läsare behöver man det. Och det är det minsta man kan begära. Så igår tog jag en snabbkurs i Tiger Lou. Jag blev kär i debutalbumet Is my head still on? (titeln!) och sörjde lite att jag inte hinner lyssna på det mer nu. Lyssnade vidare på The Loyal och blev mer och mer fäst vid Tiger Lou.

Det var gårdagskvällen. Idag började jag lyssna på kommande A Partial Print. Vad jag tycker om den kommer det förhoppningsvis gå att läsa någonstans.

Rubriken passar eftersom dess upphovskvinna är Andrea Kellerman (även känd som Firefox AK), fru Tiger Lou (även känd som Rasmus Kellerman).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0