It's not so difficult, the world is not so difficult

I helgen såg vi Almost Famous (jag nämnde den i förra inlägget). Idag när jag klev ut på Kungsportsplatsen för att gå och äta lunch hörde jag en låt som är med i den. I filmen sitter alla, bandet, journalistkillen det handlar om, groupies/flickvänner, i en turnébuss och sjunuger med i den låten. De stämmer in en efter en och det är bara fint. Det var väldigt trösterikt att höra den låten helt oförberedd.

Igår kväll när vi satt och väntade på mitt tåg hörde vi några bakom oss prata. De sågade en icke närvarande tjejs attityd och musiksmak totalt ("Men asså, det är ju inte som att man vill festa till, vaheterom... Foo Fighters, liksom!"). Jag tyckte lite synd om tjejen de snackade om. Så börjar de helt plötsligt citera Disneys Svärdet i stenen! Det är en av mina favoritfilmer och fortfarande hur rolig som helst trots att jag blir äldre för varje dag som går.

I sådana här situationer känns världen väldigt logisk. Man får en känsla av att det finns någon slags mening med saker och ting. Man påminns om att livet är ganska fint och bra trots allt. För det är det. Det gäller bara att komma ihåg det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0