Du är störd men du har koll

Det är ljuvt att ha Spotify. Nu lyssnar jag på Marit Bergmans nya platta. (Hur det låter och vad jag tycker kanske jag återkommer med. Är just nu inne på första låten, nämligen.) Det ÄR en bra uppfinning, har jag insett nu när nyhetens behag och den värsta hypehettan svalnat. Enda nackdelen för en fåfäng själ är att det man lyssnar på där såvitt jag lyckats utröna inte går att skrobbla på Lastfm. 

Apropå nya plattor så ska jag få recensera The Sounds kommande. Blir intressant! Själva poängen är egentligen att det är en platta av ett etablerat band och min åsikt är önskvärd. Score! Jag drar i mig all bekräftelse jag kan få som den värsta sprutnarkoman.

Festivaler! Snart dör jag om jag inte får planerat min sommar mer. Det enda som hittills är spikat är Emmaboda. Och spons till två festivaler från mamma och mormor. Helst skulle jag åka på följande: Popadelica, Siesta (jättegärna supersöta Siesta!), Peace&Love, Hultsfred och Way Out West. Hoppas på att kunna skriva på någon.
Jag är så bortskämd att jag borde stenas lite för att lära mig veta hut. TYP.

Idag är det fredag. Fredag betyder god mat i skolan. Godare än vanligt, that is. (42 dagar kvar av lyxig lunch alla dagar i arbetsveckan. Huh.) Jag ska börja ladda för det nu. Värma upp käkarna och så. Puss,

P.S. Jag dampar lite på mina kategorier. Allt kan ju gå in under alla. Det här, t.ex., satte jag i musikkategorin, men det handlar ju minst lika mycket om mig. Och att jag skriver. Och så hänger allt ihop, i livets stora cirkel. Hakuna matata, för i helvete. D.S.  

Kommentarer
Postat av: Josefin

det går visst att skrobbla från Spotify! jag kommer inte ihåg exakt hur... men det går. jag ska undersöka det närmare...



för övrigt glömde du att lista potatisfestivalen... det lär bli en höjdare i år!

2009-04-24 @ 12:26:28
URL: http://thedrowners.blogg.se/
Postat av: P3

Tekniske Oscar förklarar hur man skrobblar då ^^



På mac är det bara så att du trycker på "Spotify" uppe i vänstra hörnet och sen vidare "Preferences" och där står det "enable Last.Fm scrobbling" eller nåt. Mycket nöje!

2009-04-24 @ 23:32:23
URL: http://ericcartman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0