Smoke some fags and play some pool, pretend you never went to school

Ibland blir man väldigt less på Dille Gård naturbruksgymnasium.

Till exempel när vår skoltid går till ett flummigt temaarbete.
Till exempel när ingen vet riktigt varför vi gör det här temaarbetet.
Till exempel när alla lärare säger olika saker och ingen förstår.
Till exempel när vi måste gräva fram den information vi borde få på ett jävla silverfat.
Till exempel när schemat ändras, eller inte gäller alls, och vi förväntas vara helt okej med det.
Till exempel när villkor för att få betyg i kurser inte framgår.

Kanske framför allt när man inte har tid med det man vill för att man behöver reda ut vad man egentligen ska lära sig. När värdefull recensionstid går åt till att lyssna på urtuggat tugg om temat ("Hälsa och livsstil", för övrigt) eller kor eller unghästar eller något annat helt irrelevant. När man har kommit på att tvåhundra timmar Hästens utbildning inte kommer att betyda någonting alls för ens framtid. De sistnämnda grejerna är mitt eget fel, jag vet, och tyvärr ingenting jag kan beskylla skolan för. (Och ja, rektor läser, hej rektorn.) Men det får mig inte att bli muntrare på Dille.

Sammantaget är jag inte helt glad på skolan idag. Det kändes som måndag. Efter lunch kände vi oss väldigt less, jag, Millan och Tora. Väldigt less och med ett abnormt chokladbehov. Så vi tog bilen till macken i Lugnvik. När vi nästan var framme började finaste radiostationen P3 spela Detektivbyråns remix av Jag är en vampyr. Utanför macken sitter vi i bilen med dörrarna öppna och radion på högt högt och vrålar "HEEELA VÄRLDENS HUNGER SAMLAD I MIG". Tanter blev rädda. Dillebarn goes popraggare. Det var terapeutiskt.

Sedan köpte vi godis och åkte tillbaka till skolan.
Det känns bättre nu.

Kommentarer
Postat av: Frida

Ja, det är inte så lätt med skola jämt och man ser inte alltid det som är bra i alltihop. Men jag lovar dig, var glad att du får gå i skola :) Det är inte kul sen när "kossan har lämnat båset". Det är då man upptäcker och undrar varför man tyckte att allt var så jobbigt! Helt enkelt, ta vara på tiden och försök se det positiva :) Det är inte så tokigt ändå, även fast det är rörigt ibland ;) Allt bra annars?



Kram :)!!

2009-02-05 @ 14:07:13
URL: http://fridamariabolin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0