Det bästa landet är ett oberoende musikland

Som jag nämnde i förra inlägget har jag snart ett gig på musiklandet. Det är, som jag också nämnde, väldigt roligt. Nu tänkte jag gå in lite djupare på varför det är så fantastiskt.

För det första - egokick gånger hundra! Mitt storhetsvansinne kan bli ett aktiebolag. Hybris AB ska det heta. Hur kan bli annat än lycklig när folk (inte bara folk - skribenter) skriver såhär till en?

Hej Anna,

Vad kan jag säga? Blev helt såld direkt och en plats är given för dig i
Musiklandets redaktion (mycket trevligt läsning indeed)!

Gjorde min dag. Och ja, det är väl lika bra att erkänna - jag kommer att vara glad åt det i morgon också. Kanske nästa dag. Och. Så. Vidare.

Det bästa med ännu en offentlig plats för personliga åsikter är oberoendet. Nu är jag inte längre beroende av Groove för att överleva! Hurra! Kan jag få två uppdrag så kan jag få fler. Mitt liv kommer att lösa sig. Jag ska inte torka mer bajs, om man inte räknar en extremt dålig recensionsplatta som bajs i öronen förstås.
Men det är ett trevligt problem att ha.

Nej, ni kommer aldrig att bli av med mig och mina försök att bli Rob Sheffield.
Anna är här för att stanna.

Puss
Eder BÄSTA poptönt

P.S. Apropå oberoende kom jag på häromdagen att min livsstil är väldigt lite indie. Hybris AB, sponsored by CSN och föräldrar? Nåväl. Jag skriver åtminstone, ideellt dessutom, för oberoende tidningar. Och åker pulka i Converse, så jävla indie, asså... D.S.

Kommentarer
Postat av: carina

fan, congrats anna!! bra jobbat.



nu får vi bara se hur det blir med ambassadörjobben hehe.

2009-01-09 @ 08:49:41
Postat av: Anki

men anna, du ska ju bli förläggare ju... ^^

2009-01-09 @ 16:12:23
URL: http://annjoh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0