You are not the clothes you wear.

Dagens tecken på att jag är väldigt beroende och inte alls indie: Jag vrålar "yes! Yes! YES!" över hela datasalen för att Gary mailat och frågat om jag kan recensera Anna Järvinens nya. You are not your job, säger Tyler Durden, men Get cape. Wear cape. Fly. säger You are the words that leave your mouth, så jag vet inte riktigt.  
Dagens outfit: Svarta strumpbrallor, vita tubsockar, BD-tisha.
Dagens omtänksamma: Busschauffören som stannade och backade(!) så att jag och Jens skulle komma med när vi var lite sena till bussen.
Dagens kick: Träningsvärk! Hell yeah! Jag kommer att bli så hälsosam och välmående (och komma i mina Cheap Mondays som jag köpte för tre år sedan). 
Dagens glada: Nu kan jag skriva in "recensera" under "Hello Saferide" 6 feb och "Håkan Hellström" 14 feb i min kalender.  
Dagens låtabstinens: Jag har haft Common people i huvudet hela förmiddagen. Yes please, Jarvis, come to me.
Dagens skoluppgift jag inte orkar göra: Renässansen. Historia. Alltså, man gör ju skolarbeten till viss del för läraren även om man går i skolan för sin egen skull och bla bla. Har man då en lärare som aldrig fattar vad man säger blir man inte jättemotiverad att göra sitt bästa i ett arbete. Det kommer vara som att skriva ner en reflektion, lägga papperet på golvet och hoppas på bra betyg. M-e-n-i-n-g-s-l-ös-t.
Dagens bloggteknik: Dagens.
Dagens seger: Min favvobloggare, i alla fall en av dem, har fått ett positivt svar på sina ansökningar om skrivjobb. Way to go!
Dagens fråga: "Vad är du för någon person?". Vad i helvete svarar man på det? Jag skrev att jag var en underbar person. Allt är ju relativt.
Dagens älsk: Att Heart-Sick Groans mailar och berättar för mig att det har kommit upp en ny låt på myspace. Och såklart att låten är ett kalasfint stycke pop.
Dagens grej: Att pumpakärnor förebygger prostatabesvär. Vilken tur att jag äter det! Mitt hälsosamma liv innehåller för övrigt så mycket frön och växter att jag kommer att växa något alldeles otroligt. Som bönstjälken i sagan, ni vet.
Dagens pepp: Efter skolan ska jag slåss med träsvärd. Hur kul kommer det inte att bli? Svar: Det kommer att bli fett kul.

Okej, nu har jag varit listig så att det räcker.
Tack och hej.

Kommentarer
Postat av: Petré

Listigt! Det där med pumpakärnor visste jag sedan länge haha så det där att jag skulle få prostataproblem kan man ju glömma ^^

Och tack för jag nämns, jag är hedrad!

2009-01-21 @ 13:21:18
URL: http://ericcartman.blogg.se/
Postat av: carina

oh my, träsvärd?? jag hoppas att dom kallar dig Aragorn.



mmm. aragorn. ungdomskärlek ;)

2009-01-21 @ 17:51:15
Postat av: Anki

det är egentligen inte meningen att verka negativ, men kommer det inte ner en läskig jätte eller nåt (typ en gigantisk kackerlacka i timon och pumba) från den där bönstjälken?

men bra att det är bra mot prostatabesvär. Iaf en sak mindre att bekymra sig över :P

2009-01-21 @ 18:30:42
URL: http://annjoh.blogg.se/
Postat av: Carina

jag ska kolla igenom gamla skolkataloger när jag kommer hem nästa gång.



upptäckte först nu att jarvis håller i en fransk ordbok- coolt! eller något.



(& japp, hela frida bjelke-yran-handeln satte igång redan på lekis. jag önskar att jag kunde ha varnat dig.. men jag var för upptagen med att vara avundsjuk, på dig alltså, eftersom att du blev fridas bästis. oops.)

2009-01-21 @ 19:51:58
URL: http://carinabrandbu.blogg.se/
Postat av: Carina

kan det vara joacim Josefsson????

hans pappa heter ju josefsson, duvet andreas styvfar.



det måste va josefsson

2009-01-21 @ 20:06:31
URL: http://carinabrandbu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0