Vi som alltid säger varför

Är det så dumt att ifrågasätta?

Alla har olika värderingar om allt. Själv är jag uppfostrad till att granska min omvärld med viss skepsis, att inte bara köpa allt rakt av, att se till att ha en bra anledning som motivation att göra saker. Att förstå varför. Det är alltid det centrala för mig. Själv tycker jag att det är smart att ifrågasätta. Om man bara köper allt kan man hamna vart som helst till slut (utvik, modeblogg, tv-shop, ni fattar grejen).

Men det är mycket möjligt att jag har fel. För när man frågar varför blir man alltid behandlad som om man är helt dum i huvudet, och så får man höra om genomförandet en gång till fast långsammare. Men JA, jag förstod HUR, men VARFÖR? Det är i sådana stunder man får lust att slita av sig armen och kasta den på folk. Enligt min "det är bra att ifrågasätta"-filosofi är man då hyfsat intelligent och borde inte bli förledd att tro att man är korkad.

Så, eftersom jag är den jag är, nu frågar jag er.
Varför är det så dumt att ifrågasätta?

Kommentarer
Postat av: P3

Jag ifrågasätter alltid, is the shit.

2009-01-09 @ 15:22:08
URL: http://ericcartman.blogg.se/
Postat av: P3

Svar: Bra att veta Anna haha ^^

2009-01-09 @ 21:44:53
URL: http://ericcartman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0