Julhandla

Det är verkligen ett smärre självmordsförsök att ge sig ut i affärer dagen före julafton. Var man än står kliver man någon på tårna och hur man än försöker värja sig går folk in i en. Än värre blir det om man råkar handla åt sig själv just denna dag. Jag hade ju redan köpt det lilla som skulle köpas i presentväg och insåg att jag inte hade något att ha på mig på julafton (eller nyårsafton för den delen). Så lite fåfäng som jag ändå är kändes det klokt att åtgärda det. Trots feber och allmän julsjuka.

På H&M var kön milslång. När jag närmade mig kassan hörde jag att kassören, som hade skjorta med fluga och var bedårande söt, sade "god jul!" till alla. Åh, vad fint, tänkte jag och log för mig själv. Men när jag väl kom fram...

-Ska det vara en julklapp?
-Ehm, nej.
-Jaha. Då får jag väl önska en god jul...
 
På Glitter fick jag lite fniss när jag svarade att det inte skulle vara en julklapp. Jag kände mig löjlig och ond på samma gång, och hade helst velat skrika "JAG HAR REDAN KÖPT JULKLAPPAR" så att alla skulle höra och fatta att jag faktiskt har vänner och folk att köpa julklappar åt.

Jag säger då det. Jul är verkligen ångestframkallande. Men jag ser fram emot imorgon ändå. Matildas familj är mysig och Matilda och Christian är festliga. Det kommer att bli kalas.

Puss
Eder sjukliga poptönt

P.S. Jag ska börja med det där med underskrifter igen. Jag gillade det. Puss igen. D.S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0