Om jag inte får Conor Oberst eller Andreas Söderlund kan jag nöja mig med Chandler Bing

Idag har jag och pappa varit på Ikea. Jag har provsuttit soffor, och tänkt tyst för mig själv "Ay-kea, this is comfortable" med ett invärtes fniss. I sisådär tjugo soffor och fåtöljer. Det blev många fniss-för-mig-själv. Mys. Och mitt i all soffsittningsaction såg jag en väldigt snygg poppojke. Ja, jag frågade ju inte honom vad han lyssnade på, men min hjärna placerade honom i facket. Ytlighet och fördomar! Kan knappast bli bättre. Eller mer politiskt korrekt.

Eftersom vi ändå var i Jönköping hälsade vi på Faster Gitt. Pappas faster, inte min, men hon tillhör de släktingar jag verkligen tycker om. Det var bara en fika och lite fotoalbumstittning, ingen big deal (för att citera MacDonalds-reklamen, usch), men hon blev så glad. Det kändes mycket bra i magen efteråt trots mängden fika.

Nu är jag på Lindhult, hemma hos moderskeppet och hennes sambo. Nämnda moderskepp har klippt emolugg. Jo, det är sant! Det är komiskt.

Övriga news: Jag har fått en iPod! Det är ingen stor grej i Sverige idag, men i Annaland är det fan det! Jag är mycket glad. Den är liten och svart och snygg. Är just nu i full färd med att mata den med godismusik. Mmm, musik. Det var såklart min prylgalne far, mannen som äger såväl campingparabol som portabelt ekolod, som såg till att förse mig med lite teknik. Och inte mig emot!

Läser man gårdagens inlägg kan man alltså dra slutsatsen att det inte finns någon ångest som inte lite materialism åtgärdar. Felaktig slutsats, skulle jag tro, men nu är det som det är. Jag kan inte utlova logik i min blogg. Över huvud taget.

Nu har jag bara skrivit bajs om mitt liv ett tag. Funderar starkt på att skriva mer om allmängiltiga saker istället. Mitt liv är ju ändå som det är.

Puss
Eder piratiga poptönt

P.S. För er som inte fattar Ikea-grejen: Vänner, säsong 3, avsnitt 23, "The one with Ross's thing". Chandler Bing är mannen med de bevingade orden. D.S.

Kommentarer
Postat av: P3

iPod nu..dah ;) Haha, nej jag ska inte vara sån, välkommen i gänget!

2008-12-28 @ 00:53:01
URL: http://ericcartman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0