I've got my books and my poetry to protect me

Jag har en taktik för att aktivt undvika att bli vuxen. Den går ut på att hålla verkligheten på avstånd. Att skapa en okrossbar bubbla av populärkultur, fantasier och snygga formuleringar.

Jag kollar aldrig på nyheter. Går det ingen sitcom på någon annan kanal stänger jag av tv:n. Jag köper Aftonbladet varje måndag, men det är bara för att läsa Ronnie Sandahls krönika. Aldrig läser jag mer än den, Virtanens sida och nöjessidorna. Seriösa dagstidningar då? Snubblar jag över dem bläddrar jag igenom kulturdelen och läser det jag finner intressant.
Det som kan bygga på min bubbla.

Om 38 dagar tar jag studenten. Då är det tänkt att jag ska fejsa verkligheten. Men that ain't gonna happen. Jag ska ha en festivalsommar, skriva recensioner, polera insidan av bubblan. Sedan ska jag börja studera bubbelbyggnad på heltid. I den där bubblan ska jag jobba sedan. För utanför den vet jag inte vem jag är. Utanför bubblan finns krig, människor som dör, finanskrisen, arbetslöshet, parkbänken och allt annat som jag inte skulle klara av.

Så jag stannar i bubblan. Inte bara för att jag trivs i den (se så fint jag polerar den). Utan för att jag inte klarar mig utanför den.

Kommentarer
Postat av: Anonym

I am a rock

2009-04-29 @ 15:01:19
Postat av: Hans-Birgit

MOORS! THERE'S NO MOOPS!

2009-04-30 @ 23:50:25
Postat av: carrie

oja! spelningen vi ska se med honom i glasgow är just för hans skivsläpp, faktiskt.



hehe och förresten... för ca 30 minuter sedan fick jag veta att jag har gått jobb i Skottland, hos en familj. så NICE. så jag stannar nog i sverige i sommar.. vi ses kanske på någon festival ; )

2009-05-02 @ 21:37:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0