More time with my mind

Snart är det lika mycket barmark som det är snö. Jag önskar mig en snöfri födelsedag. Den är på tisdag.

Min påskhelg tillbringas med roomies dator, choklad, gurka i mängder, och plugg. Det är 55 dagar kvar. Det är inte mycket, jag kan lika gärna göra bra saker under den tiden. Funderar på om jag ska försöka få MVG i Historia A. Det kan nog gå, tror jag. Folk tror att man kan mer än vad man i själva verket gör om man bara formulerar sig bra. (Herregud vad jag är arrogant nu. Slå mig inte.)

Jag börjar få lite panik över hästen. Han har varit i någon annans händer i ett halvår nu. Bra händer, missförstå mig inte, men just idag ger det mig en obehagskänsla i magen. Det är itne chokladen. Tror jag, i alla fall. Poängen är att min häst är den bästa i hela världen och skulle jag ha ork och lust och tid att ha en häst så finns det ingen annan som skulle kunna komma på fråga. Men han måste vara såld innan studenten. Till rätt människa, dessutom. Plötsligt är de där 55 hotfulla istället för hoppfulla.

Mer tid med sina tankar är mindre lyckat om man är som Joey ("As it turns out, I don't have as many thoughts as you'd think!"). Det är även mindre lyckat om man som jag har så många tankar att man glömmer vissa tills de spränger in när det finns plats (för att citera Vapnet). Det är dock bra med tid att plugga. Solskenet ökar min motivation till det, av okända anledningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0