Battlefield heroes

På lördag ska jag intervjua Heart-Sick Groans. Jag är redan nervös. Jag tycker ju om dem mycket! Tänk om de inte tycker om mig? Voj voj. Jag måste bli hårdhudad.
Skoningslös.
Det är väl så Lester Bangs säger till den femtonåriga musikjournalistkillen i Almost Famous? "You have to be honest and unmerciful." 

Innan lördag måste jag hitta en sovplats i Stockholm från lördag till onsdag (tisdag natt, alltså). Jag jobbar väl på det. Det brukar lösa sig. Ett golv eller en soffa duger utmärkt för mig. Det gäller ju att vara flexibel.

Idag har jag skolkat lite. För att skriva en artikel. Det tycker jag är moraliskt rätt. Imorgon har jag bara en lektion som är Historia. Den kursen känner jag mig någorlunda motiverad till (hade kunnat vara intressant med en bra lärare och behövs för högskoleutbildning), så det blir bra. Resten av dagen ska jag recensera skivor. Och fika på Pause.

Just precis nu lyssnar jag på The Libertines på youtube (Roomies dator, min dog igen, frick!) och försöker komma på vad jag ska fråga Heart-Sick Groans om. Hej och hå. Vill titta på Almost Famous för inspiation.
Men det är nästan för töntigt.
Till och med för mig.

Kommentarer
Postat av: carrie

INTE för töntigt! Big moment, på lördag. Hälsa dem, hehe.

2009-02-17 @ 21:12:37
Postat av: Anki

Lovisa har både ett golv och en säng, har du hört med henne?

2009-02-18 @ 09:27:07
URL: http://annjoh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0