City to city again, it never stops stops stops

Åh, resa! Livet! Världen!
Okej, jag ska från ett kallt (men vackert) Jämtland till ett kanske lite mindre kallt Sundsvall till en kanske lite mindre kall huvudstad. Allt inom The Land of the Mellanmjölk. Men ändå. Förutom att jag inte dricker mjölk (äckligt) är det väl inget fel på Sverige.
Huvudsaken är att åka. Och lite Bloc Party.

Jag insåg häromdagen att jag saknar tiden då man såg fram emot en konsert månader i förväg, man planerade exakt vad man skulle ha på sig (jag hade ett par "konserttrosor", med svarta och rosa dödskallar på), man stämde träff med folk från forum, man skrev och ritade över hela sig, man gjorde egna tröjor... Man var helt enkelt mycket mer engagerad (läs: besatt). Det var fint att ha en besatthet, eftersom det var nästan det enda i livet som var fint under högstadiet.

Det är väl så det är. Nu har man annan levnadsmotivation. Till exempel..? Eh okej. Ni kom på mig. Jag är lika beroende av spelningar som alltid. Det är bara det att jag har kortare framförhållning nu. Och fler konserter att dela upp entusiasmen på.
Och jag ritar inte ankare på armarna längre.

Kommentarer
Postat av: Carro

haha, seriöst! jag hade också ett par konserttrosor... de är gröna, och de har varit på tre backstreet boys-konserter. okej, jag vet att det låter ocoolt. men det är det inte.

2009-02-20 @ 15:49:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0