Jag är en vampyr, jag suger och spyr, låt mig komma in, jag vill bli din

Nu har jag också sett den där Twilight som ska vara så bra. Och alltså, den är ju bra. Men inte SÅ bra. Jag ska inte låtsas att jag inte tycker att Robert Pattinson som huvudvampyr är brutalt sexig, det vore fult av mig. Men storyn innehöll för mycket snack om "evig kärlek" och lite cheesy repliker som kändes väldigt fejk. Jag har läst baksidestexten på boken några gånger men låtit bli att läsa den just på grund av att den innehåller orden "omöjlig kärlek" och sånt. Kalla mig omogen eller löjlig, men jag pallar inte sådant. Känns väldigt poänglöst.

I övrigt är filmen bra och får två timmar att kännas som väldigt kort tid. Och Radioheadlåt ger alltid pluspoäng hos mig. Ett minus däremot är de två-tre gånger jag tänker "aha, nu händer det här" och så gör det det. Sammantaget inte förutsägbart, men ögonblicksvis.

En bra film som inte motsvarar hypen, alltså. Som Glasvegas. Och som sagt - vampyrkillen är sexig. Det är nog det centrala i att filmen blivit så hypad. Som vi alla vet säljer sex vansinnigt bra. Kul för Pattinson. Kärleken mellan honom som vampyr och tonårstjejer kan mycket väl bli evig.

Kommentarer
Postat av: Anki

hm... och lisa som sa att till och med sonja hade tyckt att filmen var bra...

2009-01-04 @ 23:39:21
URL: http://annjoh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0