Verklighetsförankring är överskattat.

Man kan leva på luft och kärlek. Håkan Hellström knarkar inte. Choklad är nyttigt. Jag kommer att hinna med allt jag vill göra i vår. Ingen har AIDS. Det är fred på jorden. Det finns ingenting sådant som foppatofflor eller Takida. Sagan om ringen är en dokumentär. Det var bara en miss i pappersarbetet att jag inte fick något brev från Hogwarts när jag var elva. Indieartister gillar journalister.

Och jag och Carina kommer verkligen att starta en klubb/skivaffär/café i England som ska heta Pulp och vara stället där de mest pretentiösa indiekidsen hänger, där de bästa nya banden spelar och som alla snackar om. Då kommer jag dessutom, lite vid sidan av sådär, skriva briljanta artiklar och recensioner på någon helt kickass-bra engelsk musiktidning. När jag inte skriver på min bok, vill säga. Eller springer på spelningar (där jag givetvis står på listan, alltid). Eller startar ett skivbolag och samlar alla fina osignade band jag är kär i.

Så är det och så kommer det att bli. Jo.

Kommentarer
Postat av: Mattis

Ja, jag saknar mitt hogwarts-brev oxå. Varje dag väntar jag på att Hagrid ska komma förbi och hämta upp mig

2009-01-27 @ 18:52:10
URL: http://fallenone.blogg.se/
Postat av: P3

Nu får du lägga av att knarkanklaga min Håkan! Han knarkar faktiskt bara i Brasilien, i min fantasi gör han det, min värld faller sönder annars.



2009-01-27 @ 23:18:00
URL: http://ericcartman.blogg.se/
Postat av: carrie

fan vad många fina människor vi kommer att träffa.

2009-01-28 @ 10:20:42
Postat av: Josefin

åh, där vill jag jobba!

2009-01-28 @ 15:49:28
URL: http://thedrowners.blogg.se/
Postat av: Cami

I luuuuv this inlägg. :')

2009-01-29 @ 15:46:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0