Girlie girlie girlie girlie girlie, eeemo, eeemo.

Idag vill jag helst bara skriva om livet och kärleken och hur bitter jag är på dem båda. Vilket inte alls har med hormonnivåer att göra, vill jag bara klargöra. Men denna blogg har genom åren (och med det menar jag året) fått sin beskärda del, och mer, av bitterhet.

Alltså blir det inget sådant idag.
Idag är faktiskt internationella kvinnodagen. Wow, jag vet. Eh. Nä. Denna dag är bland det största tjurbajs (bullshit, nivet) som finns. HYCKLERI. Vad, vad, VAD är jämställt med en kvinnodag? Och vad är det tänkt att den ska fylla för funktion? Är det en dag då man ska vara glad att man har en fitta? För det är jag alla dagar. Outrageous, jag vet. Eller ska man vara lite tacksam att man lever i en så fin värld som infört en dag i almanackan åt oss som råkar ha mjölkkörtlar i brösten? Kanske är dagen bara tänkt som en påminnelse om att vi trots rösträtt och p-piller fortfarande är lite underlägsna?

Nej, vet ni. Jag blir inte klok på det här. Det känns mycket bättre att läsa ut boken, äta choklad och lyssna på ett blandband som ska ges bort snart. Det finns trots allt inga kvinnodagar, vad almanackan än säger.
Det finns bara människodagar.

Kommentarer
Postat av: Mathias

Väl talat! En riktig kvinnodag skulle vara med män gömda i skyddsrum för att kvinnorna faktiskt skulle få känna hur det kändes med en dag utan män. För att generalisera lite - Vi män är svin!

2009-03-16 @ 11:13:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0