I must be indie, I don't jump around when I go to shows

Att tycka om folk är så jävla lite indie. Jag menar, att bry sig om vad någon annan tycker om en är motsatsen till självständigt.

Med detta som grund vill jag döpa om min fear of commitment till I must be indie-komplex. Det klingar lite bättre i mina öron. Och så behöver det inte innehålla ordet commitment. För på det planet är jag som Chandler (även om jag annars är Phoebe). Jag citerar: "All of a sudden we were this couple, and this alarm started to go off in my head. You know - run for your life! Get out of the building!"

Men. Jag citerar vidare: "I want to go through the tunnel, to the other side!".
Och jag hoppar faktiskt visst runt när jag går på spelningar.



P.S. Låten hade inte så mycket med inlägget att göra. Den är bara väldigt älskvärd. När det gäller låtar har jag nästan inga problem med åtagande. Bara när det gäller pinsamma låtar. Som inte är indie... Eh. Glöm det. Lyssna på Thom och pojkarna istället. D.S.

Kommentarer
Postat av: Josefin

thom, thom, thom <3 typ min favoritperson i hela världen just nu.

2009-03-18 @ 15:55:04
URL: http://thedrowners.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0